2011. március 3., csütörtök

Közművek

Mikor megvettük a tanyát az ügyvéd szólt, hogy menjünk be a villany és gázszolgáltatóhoz-úgyis útba esett-, hogy van -e tartozás, mert nem hozott számlát a tulajdonos. Így is volt, még formanyomtatványokat is kaptunk az átíráshoz, nem is írtunk külön birtokba adási jegyzőkönyvet, mert ezekre az óraállást is föl kellett tüntetni, aláírás kellett rá tulajoktól. Praktikusan igyekeztünk mindent egy nap alatt lezongorázi, mivel az eladó 200km-re lakik. 
Majd a következő héten útra keltünk a kislánnyal átíratni az órákat. A villanyosoknál volt némi gond, ugyanis követelték volna a birokba adásit, de álltam a sarat, nem hagytam magam, mert a saját formanyomtatványukat is kevesellték, pedig adtak két félét is. Addig kötöttem az ebet a karóhoz, míg át nem írták. Gondoltam ennyivel meg is úsztuk. Most jön a de!
Pár nappal később szombaton du. Peti kinn hegesztette a kaput, amikor egyszer csak arra kolbászolnak a gázosok, gyorsan ellenőrizték is a gázórát, minden ok. Pár nappal később hívtak a villanyosok is, jöttek még ki se értem annyival hamarabb, ott már kis gikszer volt vmi burkolat hiányzik egy vezetékről, de aki ezt ellenőrzi az nem szerel, hívta a szerelőket, de azok akkor nem tudtak jönni. Másnap mikor Pali kinn volt a tanyán ott ólálkodtak, de bizony elsummogták a burkolatcserét, nem jöttek be. Ez volt cirka 3 hete.
Tegnap megint hívnak, hogy éves óraállást jönnek leolvasni. Ma kimentünk Grétivel, de kiderült, hogy nem éves olvasás van, hanem gázóra ellenőrzés az átírás miatt, amit már megcsinált egy másik cég, a dégáz alvállalkozója mint írtam anno szombaton délután, erről kaptunk is papírt. Ezeket se értem én. Persze uaz a manus volt aki a villanyt is ellenőrizte és emlékezett is rá, meg is kérdezte kicserélték -e a burkolatot. Hát nem.Gondolom azért megint mehetünk ki újra.
Azok már csak apróságok, hogy egy kumma papírt, szerződést nem kaptunk még, a gázosoktól így mindenféle kódok hiányában az óraállást sem tudom bejelenteni.

Posta: a postaládák ott vannak ahol a főútról lekanyarodunk, de. jön a postás fix időben. Már találkoztunk is vele, de az se ment simán, mert akkor helyettes volt, és annyit tudott, mint én. Ma viszont sikerült a mi postásunkkal összefutni. Természetesen nekünk nincs postaládánk, de nem gond, mert van üres láda, azok közül kapunk. Jövőhétre csinál nekünk egyet a postás bácsi, csak be kell menjünk a postára a kulcsokért. Azt gondolom ez már sínen van. Kicsit fura volt, hogy ott álltak a posta ládáknál hárman és tudták, hogy mi kik vagyunk, vagyis kinek a tanyáját vettük meg, na igen ott mindenki ismer mindenkit, mondjuk mi senkit (még).
Vasárnap apa elkezdte festeni az ablakokat. Ilyen dió színű lesz:


És tegnap március 2.-án még havazott. (Monik)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése